top of page

Godina nacionalne kuhinje

Kampanja koja je mijenjala stvarnost

Kampanja Godina nacionalne kuhinje pripremana je u drugoj polovini 2003. godine, a realizovana tokom 2004, 2005, i 2006. godine. To je vrijeme kada Crna Gora čini zajednicu sa Srbijom i kada se tradicionalna kuhinja Crne Gore još uvijek ne doživljava kao konstituisana nacionalna kuhinja.

Kampanja sa sloganom "Dobro Vam učinjelo" je počivala na realnoj raspoloživosti tradicionalne kuhinje u hotelima, resto­ranima, konobama i kafanama - na mogućnosti gosta da naruči i isproba jela sa tradicionalnog nacionalnog menija u bilo kojem turi­stičkom gradu, po popularnim cijenama.

 

Zato je ova kampanja nadišla karakter promotivne i jednogodišnje kampanje i zadobila strateški značaj za turizam Crne Gore.

            1. Bitno je uticala na kvalitet i profilirala turistički proizvod Crne Gore, postavljajući standarde i kontrolu poštovanja sta­nda­rda u segmentu kulinarstva,

            2. Kristalisala i obogatila identitet brenda Montenegro,

            3. Podstakla razvoj i uključivanje jednog od najvažnijh segme­nata nacionalne kulture - nacionalnog kulinarstva - u turistički proizvod,

            4. Značila je plasman domaćih proizvoda, made in Monte­ne­gro, na međunarodno turističko tržište,

            5. Otvorila je nove preduzetničke prostore u ekonomiji Crne Gore

Projekat kampanje je obuhvatio širok spektar aktivnosti, a pored (1) promotivnog, uključio je (2) kulinarski i (3) ugostiteljski segment kampanje.

Pod pokroviteljstvom Turističke organizacije Crne Gore formirana je Ekspertska komisija koja je definisala jela koja su se međunarodnoj turističkoj javnosti pozicionirala kao nacionalna jela. Nacionalni jelovnik je definisao vrste jela, mamirnice koje se koriste za spremanje, način spremanja i normative izrade.

 

Jelovnik namijenjen turi­stima nije, naravno, mogao uključiti neka od fundamentalnih nacionalnih jela, bilo iz razloga njhove teške prilagodljivosti za spremanje u restoranima, neekonomičnosti ugostiteljske komercijalizacije, godi­šnjeg doba u kojem se u Crnoj Gori spremaju ili teške dostupnosti sastojaka i namirnica.

U ugostiteljskom segmentu ovog projekta selektovani su restorani - učesnici kampanje, nosioci sertifikata Nacionalni meni.

Restorani, konobe i drugi objekti nudili su nacionalni meni u dvije forme:

            1. u formi Nacionalnog restorana - restorani u kojima je nacionalni meni osnovni meni

            2. u formi Nacionalnog menija - pored osnovnog (ribljeg, italijanskog, kineskog itd), restoran nudi i poseban Nacionalni meni, sastavljen od jela koja je utvrdila Komisija.

 

Pošto je uspjeha kampanje zavisio od izvođenja - sposobnosti kuvarskog i uslužnog osoblja da svojim umijećem dočaraju najljepše ukuse i tradicionalne mirise Crne Gore, organizovana je edukacija. seminari iz oblasti kulinarstva i uslu­­živanja, na koje su kandidati za nacionalni meni bili obavezni poslati svoje osoblje.

Komunikacioni segment kampanje prikazan je u slajdovima na dnu stranice, a obuhvatio je advertising (spotove, oglase, brošure, flajere, mini kuvare  i dr), public relations (press trips, press konferencije), unapređenje prodaje (sajmovi), evente (road shows itd) i direkt marketing (newsletter-i). Tako ova kampanja vjerovatno predstavlja najveću i najrazvijeniju kampanju Nacionalne turističke organizacije Crne Gore.

 

 

Wine and Dine001.jpg
Cook-Book-Naslovna.jpg
Cook-Book-Naslovna1.jpg
bottom of page