© 2020. by AMC Communications

Be a SociaLight and  Follow Us:

  • Facebook Social Icon
  • Vimeo Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

TV spot

Experience

Wild Beauty

Klijent:                 Ministarstvo turizma

Karakter spota:  Turistički, igrani

Ciljno tržište:      Internacionalni upravljački sloj

Produkcija:         AMC Communications

Muzika:               Vlado Maraš

Scenario:            Stevan Koprivica

Režija:                 Andrej Korovljev

Experience Wild Beauty

Creative Brief

 

Project: TV Spot
Brand: Montenegro -Wild Beauty
Client: Ministarstvo turizma / Turistička organizacija Crne Gore
Date: February 26, 2007.


Summary

Crnu Goru će tokom 2007. godine, očekuje se, posjetiti 1 milion gostiju. Od tog broja 50 % biće inostrani gosti van  regionalnog, balkanskog tržišta.


Protekle dvije godine špic promotivne kampanje predstavljalo je brendiranje Crne Gore posredstvom emitovanje reklamnih TV spotova na Globalnoj mreži CNN i programu Euronews. Spotovi dokumentarističkog karaktera, realizovani od arhivskog materijala, sadržali su najljepše kadrove Crne Gore - primorske, planinske i jezerske i emitovani su u okviru programsko-promotivnih klipova "Sights & Sounds".


Tokom dvije godine emitovana su na CNN-u 3 "ljetnja" i 2 "zimska" spota (tj. spota koji su imali nekoliko zimskih kadrova iz ski centara). Izuzetno pozitivne reakcije CNN publike na ovu kampanju i kvalitativno pomjeranje u imidžu Crne Gore rezultiraju nastavkom ove kampanje. Pomjeranje u imidžu je materijalizovano kroz dolazak svjetskog top hotelskog lanca (Amman Resorts na Sveti Stefan) i svjetskog top investitora (Piter Manka i izgradnju marine za mega jahte) u Crnu Goru.


Projektni zadatak

Promocija Crne Gore posredstvom prezentacije najatraktivnijh turističkih motiva. Spot kao obavezne mora prikazati kadrove slijedećih prirodnih i kulturno-istorijskih atrakcija:
    • Sveti Stefan, jedinstveno ostrvo-hotel
    • Boka Kotorska, zaliv (priroda) i urbane cjeline (tradicija i kulturni turizam).
    • Ulcinj - Ada Bojana i Velika plaža (kilometrima duge pješčane plaže)
    • Skadarsko jezero i Rijeka Crnojevića
    • Nacionalni parkovi i visoke planine sjevera - Durmitor i rijeka Tara, Bjelasica (priroda i ekskluzivni hoteli), Prokletije


Osnovno polazište pri pisanju scenarija je prezentacija lokacija (landscapes i landmarks) kroz "dramsku" radnju koja sama po sebi ne treba da je u prvom planu, već da su sama radnja i likovi u funkciji prezentacije prirodnih i kulturnih ljepota i kontrasta Crne Gore - njenih osnovnih turističkih atrakcija. Glavni likovi spota su raskošna priroda, primorska i planinska, njena divlja i kontrastna ljepota i stara urbana jezgra (kulturno-istorijske atrakcije) na samoj obali. Likovi treba da su dio radnje/priče koji podržava ljepotu i ponudu Crne Gore kao atraktivne turističke destinacije, da svaki kadar ima vezu sa predhodnim, da spot ima jedinstveni kod kojim se vezuju kadrovi ili scene, koji se prožima kroz cijeli spot.

Dramaturgija treba da se razvija oko lokacija, a manje oko ljudi. Jedinstvene karakteristike destinacije, da se u istom danu može uživati u beach holiday-u i u izazovima visokih planinskih vrhova ili white water raftingu, treba biti prisutna u spotu. Ekskluzivni hoteli i aktivan odmor u prirodi su druga strana ovog zadatka. Spotom dominiraju dvije boje - plava (primorje) i zelena (planine, rijeke i jezera). Takođe, treba prikazati multikonfesionalnost i multikulturalnost Crne Gore.
Trajanje spota 45 sekundi.


Ciljna grupa
S obzirom da se spot producira za emitovanje na CNN-u, ciljna grupa nam je istovjetna sa ciljnom grupom CNN-a, a to su gledaoci mahom visoko i postdiplomski obrazovani, sa prosječnom godišnjim primanjima od preko 60.000 $:
    Muškarci: 72% Žene: 28%
    Starost 25-44: 45%
    Urban: 51%
    Visoko i postdiplomsko obrazovanje: 43%
    Prosječan godišnji lični prihod: €60K+
    Vlasnici gold/platinum kreditne kartice: 31%
    U domaćinstvu imaju 2+ automobila: 66%
    Imaju lične investicije: 51%


Komunikacioni i marketing ciljevi
    • Upoznavanje sa jedinstvenim karakteristikama destinacije,
    • Poboljšanje imidža destinacije,
    • Povećanje broja stranih turista srednje i više platežne moći.


Vremenska ograničenja
    Prvo emitovanje spota zakazano je za 26. mart 2007.
    Završetak postprodukcije je 21. mart 2007. godine.
    Produkcija od 10. do 17 marta 2007.

Scenario

TV spot ''Montenegro: Wild Beauty'' za CNN

 

1. EXT. Jutro.

Durmitor, neki predeo ispred luksuznog hotela.

DEVOJKA izlazi iz hotela, hladno joj je, ali uživa u pogledu na planinski predeo. Zakopčava krzneni kaput, pokušava da stavi crveni svileni šal oko vrata, ali vetar koji joj mrsi dugu crnu kosu - odnese šal. Devojka gleda za šalom, koji leti sve dalje medju brda.

2, EXT. Dan. (bezbedna varijanta)

Reka Tara, obala.

Crveni šal proleće pored ekipe koja se sprema da krene sa raftingom. Oni iznenadjeno gledaju za šalom koji leti niz reku.

     (Nešto manje bezbedna varijanta)

Reka Tara.

Ekipa momaka se spušta splavom niz brzake Tare. Pored njih proleće crveni šal koji je DEVOJKA ispustila. Gledaju se medjusobno začudjeno, dok ih šal prestiže.

 

3. EXT. Dan.

Obala Skadarskoj jezera.

Pored same vode sedi dečak sa psom. (Bilo bi dobro da je dečak mali, a da je kuca velika.) Vetar im donosi šal koji obleće oko njih nekoliko puta, a onda nastavlja dalje. Dečak ustaje i prati ga pogledom, a pas trči za šalom. Dok se šal podiže, kadar obuhvata jezero i njegovu obalu.

 

4. EXT. Dan.

Kotor, pijaca ispred gradskih zidina.

Šal preleće Trg od Oružja, zidine i gradska vrata i leti pored ljudi na pijaci.  Ljudi se zaustavljaju u sred svog posla i nasmešeni posmatraju šal koji leti. (Ovo treba da izgleda što šarenije, na tezgama mora biti gomila zrelog povrća i voća, kao i nekog antiknog šareniša koje kupuju zainteresovani turisti.) Šal nastavlja ka marini, vidimo čamce, brodiće i luksuzne jahte...

 

5. EXT. Dan.

Sveti Stefan.

Šal leti visoko iznad ostrva, tako da možemo da vidimo ceo Sveti Stefan. Zatim se spušta sasvim nisko, pored dve tinejdžerke  koje se sunčaju na ivici bazena ispred hotela. Oko bazena je pool-party, i grupa mladih ljudi koji se provode. Devojka skoči i pokuša da uhvati šal, ali joj on umakne.

 

6. EXT. Kasno popodne.

Ada Bojana. Duga peščana plaža.

MLADIĆ šeta sam niz plažu i povremeno fotografiše pogled koji se pruža ka pučini. Vetra više nema i crveni šal se lagano spušta na njegovo rame. Mladić ga iznenadjeno uzima i pomiriše. Okreće se i odlazi, vodjen mirisom šala.

7. EXT. Zalazak sunca.

Mauzolej na Lovćenu.  

MLADIĆ se, sa šalom u ruci, penje uz stepenice koje vode do mauzoleja. Na vidikovcu zatiče DEVOJKU i vraća joj šal koji je izgubila. Dok se njih dvoje gledaju, vidimo iza njih čitavu Boku  i zalazak sunca. Devojka i mladić se ljube, kamera ide oko njih, šal se obmota oko njih, a zatim poleće ka nebu, gde otkriva logo MONTENEGRO- Wild Beauty, a zatim odleće dalje.

 

Stevo Koprivica

Storyboard